خواص توت فرنگی برای سلامتی

خواص توت فرنگی برای سلامتی
خواص توت فرنگی برای سلامتی
خواص توت فرنگی برای سلامتی

خواص توت فرنگی برای سلامتی

توت فرنگی یکی از میوه های خوشمزه با مزایای بسیار برای بدن است. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای این میوه را با هم مرور کنیم.

 خواص توت فرنگی
به سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند:
این میوه قرمز رنگ حاوی آنتوسیانین است که می تواند سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن را تحریک کند. زمانی که گروهی از حیوانات با رژیم غذایی پر چرب تغذیه می شدند و در همان حال از آنتیوسیانین استفاده می کردند، ۲۴ درصد کاهش وزن بیشتری از حیوانات دیگری که رژیم آن ها حاوی آنتوسیانین نبود داشتند.

به افزایش حافظه کوتاه مدت کمک می کند:
آنتوسیانین می تواند حافظه کوتاه مدت را در ۸ هفته، ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

کالری اندک و فیبر بالایی دارد:
یک پیمانه توت فرنگی حاوی ۵۴ کالری است و میزان بالایی از فیبر مورد نیاز بدن را تامین میکند.

التهاب را تسکین می بخشد:
توت فرنگی می تواند سطح CRP را پایین بیاورد. CRP سیگنال التهاب در بدن است. در یکی از مطالعات انجام شده، زنانی که ۱۶ توت فرنگی(یا بیشتر از آن) را در عرض هفته مصرف کرده بوند ۱۴ درصد احتمال افزایش CRP در آن ها کمتر بود.

بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد:
فلاونوئیدها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

سلامت استخوان ها را بیشتر می کند:
توت فرنگی حاوی پتاسیم، ویتامین K و منیزیم است و همین امر می تواند سلامت استخوان ها را افزایش دهد.

از بروز سرطان مری پیشگیری می کند:
مطالعات انجام شده نشان می دهد پودر توت فرنگی منجمد شده می تواند به پیشگیری از سرطان مری در افراد کمک کند.

خاصیت ضد پیری دارد:
توت فرنگی در برگیرنده بیوتین است که به ساخت موها و ناخن های قوی در بدن کمک می کند. همچنین این میوه در برگیرنده آنتی اکسیدان الاژیک اسید است و می تواند از پوست مراقبت نماید.

برای کاهش وزن عالی است:
ترکیب نیتراتی که در این میوه یافت می شود می تواند جریان خون و اکسیژن در بدن را ترویج کند و همین امر برای کاهش وزن عالی است.

سلامت چشم را ترویج می کند:
خوردن سه یا چند وعده از میوه هایی همچون توت فرنگی می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا که در آن بینایی از دست می رود را کاهش دهد.

عوارض احتمالی توت فرنگی:
اگزالات که در حیوانات، گیاهان و انسان ها پیدا می شود در توت فرنگی نیز وجود دارد. زمانی که غلظت اگزالات در بدن افزایش پیدا می کند کریستالیزه می شود و باعث ایجاد بیماری ها و مشکلات حادی می گردد. افرادی که در حال حاضر مشکلات کلیوی و مشکلات مرتبط با کیسه صفرا دارند باید از خوردن توت فرنگی اجتناب کنند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اگزالات ممکن است با جذب کلسیم در بدن تداخل داشته باشد. البته برای تایید این موضوع تحقیقات بیشتری نیاز خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *