تاثیر شکلات تلخ در ورزش

تاثیر شکلات تلخ در ورزش
تاثیر شکلات تلخ در ورزش
تاثیر شکلات تلخ در ورزش

تاثیر شکلات تلخ در ورزش

به نقل از مجله رژیم لاغری تپلها

شکلات تلخ، یکی از ده ماده غذایی برای جوانی است؛ اما چه خواصی باعث شده که این ماده در گروه اکسیرِ جوانی قرار گیرد؟ شکلات تلخ تاثیرات شگفت‌انگیز بسیاری دارد، که گروه فیتامین در این مقاله، تاثیر آن در تمرینات ورزشی را مورد بررسی قرار می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده بر روی شکلات، این ماده غذایی فواید زیادی از جمله کاهش آسیب دیدگی‌های ماهیچه‌ای و افسردگی دارد.

خوردن مداوم پنج گرم شکلات تلخ در هر روز می‌تواند برای بدن مفید باشد. خوردن شکلات تلخ قبل از ورزش بدن را مقاوم‌تری می‌کنند و از آسیب دیگری های ماهیچه‌ای جلوگیری می‌کند. همچنین خوردن میزان کمی شکلات باعث بالا رفتن کارایی ورزشکاران می‌شود، مطالعات متعددی که بر روی شکلات تلخ انجام شده نشان می‌دهد که در شکلات میزان زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که برای انجام فعالیت فیزیکی مفید است.

تحقیقات دیگری که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده تاثیرات این ماده غذایی را بر روی۲۵ موشی که فعالیت انجام می‌دادند مورد بررسی قرار داده است در طی ۱۵ روز میزان آنتی اکسیدان بدن این موش‌ها افزایش یافته است. در نتیجه‌ آنها کارایی بهتری نسبت به موش‌های دیگر پیدا کردند. این افزایش کارایی حدود ۵۰ درصد بود. علاوه بر این شکلات باعث بالا رفتن مقاومت ماهیچه‌ها تا ۳۰ درصد می‌شود.

اگر شما هم دونده یا دوچرخه‌سوار هستید و همیشه در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنید، قطعاً به‌دنبال راهی برای افزایش مقاومت و سطح تحمل خود در ورزش خواهید بود. سال‌های متمادی، محققان به‌دنبال راه‌های مختلفی برای افزایش استقامت ورزشکاران بوده‌اند و مواد غذایی بسیاری مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است. یکی از این مواد غذایی که در آزمایشاتِ انجام‌گرفته سربلند بیرون آمد، آب چغندرقند بود که با بالا بردنِ میزانِ جریان خون، انقباض عضلانی را نیز افزایش می‌داد. البته بعدها و در ادامه تحقیقات بیشتر، رقیبی با نام شکلات تلخ، به میدان آمد.

آیا شما کسی را می‌شناسید که شکلات دوست نداشته باشد؟ اگر شکلاتِ تلخ باشد که دیگر کسی در برابر آن مقاومت نخواهد کرد. قطعاً شنیده‌اید که شکلات تلخ برای سلامتی قلب و بهبود خلق‌وخو بسیار مفید است. حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که علاوه‌بر این‌ها خوردن شکلات تلخ باعث افزایش نیرو و مقاومتِ ورزشکار برای انجام بهتر تمرینات خواهد شد.

اگر هدف اصلی شما چربی سوزی است، شکلات را به وعده بعد از تمرین اضافه کنید. پائین بودن استرس اکسیداتیو یعنی ارتقاء ریکاوری عضله بعد از تمرین که می تواند منجر به رشد بیشتر شود. حدود ۱۰۰ گرم شکلات که حداقل ۷۰ درصد خالص باشد یا یک چهارم لیوان پودر کاکائو را به وعده قبل یا بعد از تمرین خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *