تناسب اندام فقط در چند هفته!

تناسب اندام فقط در چند هفته!
تناسب اندام فقط در چند هفته!
تناسب اندام فقط در چند هفته!

تناسب اندام فقط در چند هفته!

به نقل از مجله رژیم لاغری تپلها

تحقيقات نشان ميدهد كه افراد باريك اندام اصولا مانند باقي افراد به غذا فكر نميكنند. افراد باريك با غذا رابطه راحت و بدون مشكلي دارند. از طرف ديگر، افرادي كه اضافه وزن دارند مدام به غذا فكر ميكنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه ميكنند و در نتيجه، زمان صرف غذا از مشغوليات دائمي ذهن و مغز آنهاست.

ترفندهای بسیار کوچکی وجود دارد که به کار بستن آنها  به رغم سادگی شان از بسیاری از رژیم‌ لاغری بهتر عمل می‌کنند و معمولاً کمتر به‌ این جزئیات توجه می‌شود.

سيرشدن را به پر شدن معده ترجيح دهید

لاغرها بشقابشان را پاك نميكنند، اگر براي پر شدن معده مقياس از ۱ تا ۱۰ را در نظر بگيريم، باريكها در حدود درجه ۶ و ۷ دست از خوردن ميكشند. اما باقي افراد از جمله من و شما تا درجه ۸ و ۱۰ هم پيش ميروند.  هنگام صرف وعده بعدي غذايتان، در ميانه غذا خوردن قاشق و چنگال را كنار بگذاريد و با استفاده از مقياس ۱ تا ۱۰ پري معده، درجه پري خود را بسنجيد. يك بار ديگر هنگامي كه حدود ۵ لقمه از غذايتان باقي مانده اينكار ا انجام دهيد. هدف از اين كار افزايش آگاهي شما از ميزان سيري در طي صرف غذاست و از طرف ديگر، اين مكثها، موجب ميشود كه احساس سيري فرصتي براي خودنمايي يافته و شما زودتر از قبل سيري را حس كنيد.

از غذا براي تسكين غصه هاي خود استفاده نکنید

مساله اين نيست كه زنان باريك اندام نسبت به خوردن احساسي ايمن هستند، اما آنها ميتوانند اين حالت را تشخيص داده و از خوردن دست بكشند. اگر واقعا گرسنه هستيد، يك ميان وعده متعادل مانند يك مشت آجيل خام انتخاب كنيد كه بتواند شما را تا وعده بعدي غذا نگهدارد. اما اگر خشمگين، تنها يا خسته هستيد، براي تسكين احساسات خود به دنبال يك راه حل جايگزين و بدون كالري باشيد. خشم خود را با پياده روي يا تنها با بالا و پايين پريدن كنترل كنيد زيرا بالا رفتن ضربان قلب ميتواند از ميزان عصبانيت شما بكاهد.

قبل از وعده اصلی سالاد و سبزی بخورید

راهکار دیگر این است که قبل از خوردن وعده اصلی حتماً سالاد و سبزی میل کنید تا با خوردن آنها اشتهایتان کم شود و احساس سیری داشته باشید، از این طریق غذای اصلی کمتری مصرف می‌کنید.

افراد لاغر در طول روز به طور متوسط يك وعده ميوه بيشتر از اشخاص چاق مصرف كرده و بيشتر از آنكه به مصرف مواد چرب تمايل داشته باشند، به مواد فيبري علاقمندند.ميوه را به غذاهاي خود وارد كنيد. ببينيد در رژيم روزانه شما چه امكاناتي براي افزودن ميوه وجود دارد. هدف شما بايد افزودن دو يا سه وعده ميوه به غذاي روزانه باشد. ميتوانيد ميوه را در ماست ريخته، برشهاي ميوه را به ساندويچ خود افزوده يا براي دسر از سيب پخته استفاده كنيد. همواره يك ظرف ميوه روي ميز داشته باشيد تا هنگام گرسنگي اولين ماده دم دستتان ميوه باشد.

اراده و خویشتن داری داشته باشید

بزرگترين عمل تعيين كننده افزايش وزن زنان در سنين ۵۰ و ۶۰ ميزان رفتارهاي بيقيدانه يا به عبارت ديگر نامحدود آنهاست. زناني كه رفتارهاي بي قيد كمتري دارند و در مقابل از حس خودداري متعادلي برخوردارند، از كمترين ميزان اضافه وزن برخوردارند. بي قيدي بيشتر و در نتيجه خودداري كمتر، به افزايش وزن تا ۱۵ كيلو در سنين بالاتر منجر ميشود. یکی از این راهکارها، زود مسواک زدن است اگر از ریزه خواری‌های آخر شب کلافه شده اید با زود مسواک زدن ناخودآگاه عادت ریزه خواری را کنار می‌گذارید چون دیگر کمتر به خوردن و کثیف کردن دندان‌ها تمایل پیدا می‌کنید.

تحرک داشته باشید

لاغر اندامها، به طور متوسط هر روز دو و نيم ساعت بيش از افراد ديگر سرپا هستند  كه براي سوزاندن ۱۵ كيلو در سال كافي است.

اگر يك گام شمار pedometer در اختيار داشته داريد، در يك روز عادي آنرا به كار ببريد و ببينيد تا چه حد به تعداد توصيه شده- ۱۰ هزار قدم – نزديك شده ايد. روز شما بايد شامل ۳۰ دقيقه تمرين ورزشي با برنامه و مجموعه اي از عادات مفيد مانند استفاده از پله به جاي آسانسور يا تميز كردن منزل با سرعت و انرژي بيشتر باشد.

خواب کافی داشته باشید

۲ ساعت خواب بيشتر در هفه به معناي ۱۷ دقيقه خواب بيشتر در روز است كه حتي براي افرادي كه برنامه كاري بسيار فشرده اي دارند هم قابل اجراست. از اين مقدار افزايش به زمان خواب شروع كنيد تا بتوانيد برنامه خود را طوري تنظيم نماييد كه هر شب ۸ ساعت بخوابيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *